Torino / Tuesday 5 September 2017
Modo Antiquo
Modo Antiquo

Conservatorio Giuseppe Verdi / at 05:00 PM

VIVALDI’S ARTIFICIAL NATURE

At the onset of the 18th century, rife with rationalism, Nature was consistently considered a model, with naturalness being the aim of all arts. But Vivaldi’s very Baroque creation is fake nature: the extreme formal artifice masked in a normal, spontaneous gesture. Let everyone believe.

Antonio Vivaldi Concerto in mi minore per violino, archi e basso continuo op. 4 n. 2 RV 279 Giovanni Stefano Carbonelli Sonata seconda in re minore Antonio Vivaldi Sonata in re minore per due violini e basso continuo op. 1 n. 12 RV 63 “La follia” Concerto in sol maggiore per flauto traversiere, archi e basso continuo RV 438 Concerto in re minore per violino, archi e basso continuo RV 813 Sonata in sol maggiore per violino, violoncello e basso continuo RV 820 Concerto in la minore per due violini, archi e basso continuo RV 522a

Orchestra Barocca Modo Antiquo

Paolo Pollastri, Simone Bensi, oboi
Guido Guidarelli, trumpet
Raffaele Tiseo, Paolo Cantamessa
Stefano Bruni, Rossella Borsoni
Laura Scipioni,
Emanuele Marcante, violins
Pasquale Lepore, viola
Bettina Hoffmann, cello
Daniele Rosi, doublebass
Giulia Nuti, organ

Il concerto è preceduto da una breve introduzione di Stefano Catucci
Assigned seats € 5